Kirjoitettu 24.8.2020

PERUSSUOMALAISTEN KUNTAVAALIKUTSUNNAT 25-26.9 KLO 9-15 SYYSMARKINOILLA TORILLA

Tervetuloa tapaamaan kuntavaaliehdokkaita ja muita perussuomalaisia.

Ilmoittaudu itse kuntavaaliehdokkaaksi! Hae uusin Perussuomalaunen-lehti.

Kirjoitettu 10.8.2020

Puheenjohtajan kirjoitus liittyen sote-suunnitelmaan

Juha Kukkonen Savonlinna
7 t ·
Sosiaali- ja terveysministeriö on pyytänyt kunnilta lausuntoa esitysluonnoksesta sosiaali- ja terveydenhuollon sekä pelastustoimen järjestämisen uudistusta ja maakuntien perustamista koskevaksi lainsäädännöksi.
Vasemmistolaisen jäsenen esityksestä Savonlinnan kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kirsi Torikka todettiin esteelliseksi käsittelemään asiaa. Kaupunginhallituksen päätös tuli seuraavalla perusteella: ”Kirsi Torikan virkasuhde Itä-Savon sairaanhoitopiirissä.”
Kaupunginhallituksen enemmistö on siis sitä mieltä, että Sosterin virkamies ei voi osallistua eduskunnassa säädettävän lain luonnoksesta annettavan lausunnon käsittelyyn.
Lausunnon antamista varten järjestetään noin 20 eri organisaation kuuleminen. Ensimmäisessä suunnitellussa kuulemisessa kysytään Etelä-Savon maakunnan edustajilta muun muassa seuraavaa: Miten Etelä-Savon maakuntaliitto näkee Savonlinnan aseman Etelä-Savossa? Seitsemän kaupunginhallituksen jäsentä on sitä mieltä, että kaupunginhallituksen puheenjohtajan virkasuhde Sosterissa tekee hänet esteelliseksi tällaisen kysymyksen käsittelyyn kaupunginhallituksessa. Kysyttäessäkään yksikään esteellisyyttä kannattanut ei ole vastannut kysymykseen, miten virkasuhde Sosterissa olisi peruste esteellisyydelle.
Katson, että esteellisyyden käsite on ymmärretty täysin väärin. Lainsäädäntöön annettavassa lausunnossa ei ole mitään sellaista, jota Sosterin virkamies voisi käyttää oman tai työnantajansa eduksi. Jokaisella suomalaisella on sananvapaus ja oikeus ottaa kantaa maassa säädettäviin lakeihin, eikä esteellisyyssäädöksiä ole tarkoitettu siihen, että aktiivisesti politiikkaan osallistuvaa estetään perusteettomasti osallistumasta poliittiseen päätöksentekoon.
kaupunginhallituksen jäsen (ps)
Savonlinna

Kirjoitettu 31.5.2020

Paikallisyhdistys

Paikallisyhdistykseemme kuuluvat Savonlinna (Punkaharju, Savonranta, Kerimäki, Savonlinna), Enonkoski ja Sulkava.Tule mukaan Perussuomalainen-lehden jakoporukkaan.

Kirjoitettu 12.5.2020

Savonlinnan Seudun Perussuomalaiset nimellä on myös fb-ryhmä, jota tykkäämällä olet mukana seuraamassa sitä. Etelä-Savon PerusNaiset ry on myös tarjolla seurattavaksi.

Kirjoitettu 12.5.2020

Tule kuntavaaliehdokkaaksi! Sivuston www.perussuomalaiset.fi alusta löydät tietoja ehdokkuudesta ja voit ilmoittautua ehdokkaaksi. Tule mukaan!

Kirjoitettu 10.1.2020

Hallitus järjestäytyi

Savonlinnan seudun perussuomalaiset ry:n hallitus on 8.1.2020 järjestäytynyt, eli hallitus valitsi varapuheenjohtajan, sihteerin ja taloudenhoitajan. Hallituksen jäsenten tiedot löydät hallitus-otsikon alta.

Hallitus päätti myös tehostaa tiedottamista paikallisyhdistyksen toiminnasta. Kirjaamme tälle sivustolle tietoa valtuutettujen valtuustoaloitteista ja yhdistyksen kannanotoista käsittelyssä oleviin kunnallisiin asioihin.

Tervetuloa seuraamaan perussuomalaisten toimintaa Savonlinnan seudulla. Yhdistyksemme toiminta-alue on Savonlinna, Sulkava ja Enonloski.

Juha Kukkonen, puheenjohtaja